NECESITATEA TESTĂRII VEDERII
În cadrul controalelor periodice vizînd capacitatea de lucru şi medicina muncii, colegului de serviciu i s-a atras atenţia că are o vedere deficitară.
Pe stradă sau în magazine, constataţi că însoţitorul dumneavoastră nu poate vedea numărul autobuzului care se apropie sau nu poate citi afişul publicitar de la o distanţă la care dumneavoastră vedeţi foarte clar. Sau cînd doreşte să vadă preţul afişat al produselor de pe raft sau să citească E-urile menţionate pe ambalaj este nevoit să privească de la 50-60cm. Dacă textul conţine caractere prea mici le vede “prin ceaţă” aproape iar când îndepărtează produsul dimensiunea aparentă a literelor este prea mică pentru a le mai putea distinge.
Pe peronul staţiei de metrou vedeţi mai bine indicaţiile ceasului care are afişajul cu cifre roşii sau pe cel cu cifre verzi. Ceea ce constataţi nu are legătură cu vederea culorilor.
Copilul vine de la şcoală şi vă atrage atenţia că nu vede ceea ce este scris pe tablă şi îl dor ochii sau spune că doamna profesoară scrie prea repede şi el nu poate urmări. Fratele său mai mic încearcă să construiască un castel din piese şi nu reuşeşte, deşi la grădiniţă copiii din grupa sa nu întâmpină astfel de dificultăţi.
Dumneavoastră aveaţi o vedere de invidiat dar de când aţi schimbat locul de muncă şi sunteţi nevoit să citiţi foarte multe documente sau să lucraţi la computer vă dor ochii iar la distanţă nu mai vedeţi la fel de bine.
Altcineva îşi aminteşte că în copilărie nu prea avea succes la jocurile cu mingea sau cu bile iar uneori i se spunea că este cam împiedicat. Aţi observat aceleaşi aspecte şi la copil? Nu este obligatoriu să fi “moştenit” neîndemânarea, poate a moştenit doar problemele de vedere pe care dumneavoastră încă nu le conştientizaţi.
Toate acestea sunt doar cîteva dintre motivele care v-ar putea atrage atenţia pentru a efectua o testare în vederea depistării problemelor vizuale şi identificării cauzelor.
Iată şi motivul principal: mai mult de 80% dintre informaţiile pe care le recepţionează o persoană din mediul înconjurător sunt achiziţionate pe cale vizuală.